Madem ki dünyaya geldik , görülecek tüm yerleri görmeli , yaşanacak en güzel aşkı yaşamalı , yenilebilecek en leziz yemekleri yemeliyiz.. HAYAL ET VE GERÇEKLEŞTİR..

16 Nisan 2013 Salı

Interrail hakkında ufak bilgi ve ipuçları

Yine her yazımın,yani her yurtdışı seyahatimin başladığı gibi..
Evde oturuyorum :)

Dolaşıyorum internette , tam olarak hatırlamıyorum bir websitesinde bir ilana takıldım..

Milano - Paris ve bir kaç büyük başkent şehri daha gidiş 90 TL Diyor..

Madrid'e gitmek için İspanya'dan 3 aylık vizemide almışım..

Vizemin bitmesinede az bir süre var..

Dedim ki bir daha ne zaman vize alacağız da gideceğiz bir yerlere ( Sonra b.ku çıktı o apayrı :))

Kendime arkadaş arıyorum.Madrid yazısında bahsettiğim ismini çok duyacaksınız dediğim arkadaşım Kemal'i aradım.

-Kemal Milano'ya gidelim mi ?
+Nasıl yani ?
-Basbaya 90 TL ye gidiş var.
+Başka nereler var ?
-Paris falan
+Paris'e gitsek olmaz mı ? Paris benim hayalim
-Tamam çıkart pasaportu Parise gidelim..

İşlemler vs. derken Pasaport'u vizeyi aldıktan sonra biletlere bakmaya başladık..
Zurich Aktarmalı ve 16 saat Zurich'te beklemesi olan bir uçak gördüm bakınırken
Dedik buna alalım Bir taşta 2 Kuş.Zurich'i de görürüz.
Tamam dedi Kemal bir taşta 2 kuş..

Yine araştırmaya bakınırken devam ederken Kemal Interrail olayını keşfetti.Ben daha önceden duymuştum fakat hakkında pekte
bir bilgim yoktu..

Biraz araştırdıktan sonra olay iyice şekillendi..
10 Günlük Flexi denilen biletlerden alıyorduk.10 günde de görebildiğimiz kadar yer görüyorduk..

İnterrail bilet fiyatlarına

http://www.tcdd.gov.tr/home/detail?id=259#6

Adresinden ulaşabilirsiniz.Sİtede verilen fiyatlar Euro cinsindendir bilginize.

Biletleri Haydarpaşa ve Sirkeci garlarının Uluslararası bölümünden temin edebiliyorsunuz..

Bizde Haydarpaşa garından aldık.Vizemin süresi azdı ve bu yüzden en fazla 10 gün kalabilirdim..

( ve malesef bu 10 gün için  çok çok çok önemli bir sınavımı yaktım :) , sıkıntı değil bir daha olsa bir daha yakarım
okul elbet biter , daha çok gencim :) )

Uçak biletimizi , tren biletlerimizi edindikten sonra yine ismini çok duyacağınız Çılgın arkadaşım
Babamın bana ufakken anlattığı o kötü Çocuk Mert'te :) bizlere katıldı ve düştük yollara..

İlk durağımız yazının başında da belirttiğim gibi Paris'ti..
Bir sonraki yazım Paris ve Pariste yaşadığımız maceralar olacak..

Şimdi nacizane Interrail hakkındaki bilgi ve nacizane tavsiyelerimi sizlerle paylaşmak istiyorum

 -INTERRAIL HAKKINDA-

-INTERRAIL genellikle gençlerin bir çıkışta birden çok ülke gezmesi için tasarlanmış çok hesaplı ve güzel bir pakettir.
-Interrail biletlerinin çeşitli tarifeleri vardır ve kendinize en uygun olanı yukarıda belirttiğim TCDD sayfasından seçebilirsiniz
-Interrail'da yolculuklarınız Trenle sağlanır ve ayrıca deniz yollarındada bir çok indirime Interrail biletinizle sahip olabilirsiniz
-Interrail'de bazı seferlerde 9 10 euro gibi rezervasyon ücretleri dediği bir ücret ödemeniz gerekebilir.Ama inanın o verdiğiiz paralar
Biletin gerçek fiyatı yanında 0..
-Avrupa ülkeleri fazla büyük olmadığı için Interrail'de tren yolculuklarınız birbirine çok ters 2 nokta seçmediğiniz taktirde
çok uzun sürmeyecektir ve keyifligeçecektir.
-Interrail'de kendi adıma kesinlikle Hostellerda kalmanızı tavsiye ediyorum.Hosteller hem daha hesaplı,hem de sizin gibi interrail
yapan bir çok insanla tanışma fırsatını , değişik kültürleri yerinde tanıma şansını sizlere verir..
-İtalyada'ki trenlere dikkat edin :)) İtalyadaki trenlerde tuvaletlerde su gerçekten çok enteresan.Nasıl yani diyecek oluırsanız
örneğin sifon için bir yere ayağınızla basmanız gerekebilir.Yada elinizi yıkayacağınız musluğun düğmesi çok farklı bir yerde olabilir.
İnterrail yaparken İtalyada bir trene bindiğinizde bu dediğimi daha iyi anlayacağınıza emin olabilirsiniz :)
-Interrail yaparken istediğiniz gibi ( alkol ile aranız iyiyse ) alkolünüzü içebilirsiniz , size kimse karışmayacaktır.
-Interrail yaparken bir çok ülkede ( sadece tek bir ülkede karşılaşmadık biz ama hatırlamıyorum malesef ) trenlerde wifi bulamayacaksınız 2.kategoride.
Eğer biletlerinizi daha pahalı olan 1.kategoriden edinirseniz wifi keyfini çıkarabilirsiniz.
-Interrail yaparken bence kesinlikle kendinizi bir programa bağlamayın ( tamamen kendi fikrimdir ) ve olabildiğince programsız hareket edin
Çok daha keyifli olduğunu farkedeceksiniz
-İndiğiniz tren garlarında alışveriş yapmamaya çalışın,normalden yüksek paralar ödeyebilirsiniz ( Paris'ten Milano'ya giderken trenimize daha 1 saat olduğu için gelin arkadaşlar size çay ısmarlayayım teklifinde bulundum ve laf ağızdan çıktığı için 3 çay a 15 € yaklaşık ( 36 TL )  üstelik poşet çaya vermek zorunda kaldım ) :)
-İndiğiniz tren garının çevresindeki otellerde konaklamayın,aynı şekil onlarda normalden pahalı olarak sizleri bekliyor
-Interrail gerçekten yorucu bir etkinlik , ama şahsım adına sorarsanız her gencin en az bir kere katılması gereken bir etkinlik.
Hatta süreniz varsa 1 Aylık bilet almanızı ve gezebildiğinizce gezmenizi öneririm.
-Interrail biletlerinizi yine yukarıda yazdığım gibi Haydarpaşa - Sirkeci garlarından temin edebilirsiniz..
-Gece trenlerini ayarlayabilirseniz Otel veya Hostel'e masraf yapmaktan kaçınmış olursunuz.
-Trenlerde malesef bizim şehirler arası trenlerimiz gibi Büfe tadında yerler yok.O yüzden kaşar ekmek , su gibi
bilimum ihtiyaçlarınızı çantanızda her daim bulundurmanız sizin açınızdan daha sağlıklı olacaktır.
-Tuvaletlerde sigara içmeyiniz :))

İnterrail ile ilgili şimdilik aklıma gelenler bu kadar..Paris yazımda da interrail ile ilgili aklıma gelen birşeyler olursa
sizlerle paylaşacağım.

Okuduğunuz için teşekkür eder , iyi ve kötü eleştirilerin daha iyi bir bloga sahip olmamda çok büyük yararı olacağını
sizlere sunarım :))
Kafanıza takılan ve bilgi almak istediğiniz birşeyler varsada elimden geldiğince yardımcı olmak üzere
İletişim formunu ekledim..Oradan bana ulaşabilirsiniz

İyi akşamlar efendim , iyi Akşamlar :))




6 yorum:

  1. En geç 2 gün içinde Paris'te yaşadıklarımızı Paris hakkında genel bilgileri nacizane yazacağım :)
    Güzel Anılar var ama Pariste Başımıza gelen :)

    YanıtlaSil
  2. Keyifle okuyoruz Anilim devam kardesim :)

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkür ediyorum..Yorumlar sayesinde dahada yazasım geliyor , daha da daha da :)

    YanıtlaSil
  4. Özellikle Milano ve Prag yazılarını şiddetle bekliyorum :) Okuyanların da beğeniceğini tahmin ediyorum :)

    YanıtlaSil
  5. Tekila fiyatları mı arıyorsunuz? Tıklayın: tekila fiyatları

    YanıtlaSil