Sofya'da 1 gun konakladiktan sonra 'Zaten resim cekilemiyorum ben buraya tekrar gelirim simdi gezmeyeyim ki tekrar gelmenin anlam i olsun' mantığı ile ilk geldiğim gar olan Central Garajda soluğu alıp 33 Levaya Otobus biletini alıp Biomet firması ile düştüm yollara.
6.30 saatlik yolculuğun sonunda Varna'ya iniş yaptım.
Arkadasım Cem sagolsun indiğim yerde bekliyordu
İlk gece dışarı çıkmadık.
2. Gun kahvaltimizi ettikten sonra attık kendimizi sokaklara.
Varna yazlık bir yer olduğu icin sokaklar genel olarak boş ve sakin.
Галата yani Galata sehri yukardan gören bir semt.
Manzarası gercekten harika
Ymis :)) ben çıktığımda sis vardı ve malesef göremedim :)
Benim yerime de görürseniz sevinirim :)
Sehir merkezinde Büyük bir katedral ziyaret icin sizleri bekliyor.
Sahili boş. Ama yazın ne kadar canlı olacağını tahmin etmek hiç zor degil.
Aksam yemegimizi Kabakumda bulunan Klas Barbequ de yedik.
Mekan Türklere ait ve yemekleri gercekten leziz. Osmanlı havası da içeride bir ince kendisini hissediyor.
Ayrıca Duvarda Besiktasin 2011 yılında giydiği forması üzerinde donemin futbolcu imzaları ile sizleri karşılıyor.
Varna'da genel bir Tur daha yaptıktan sonra Meşhur Varna gecelerini yerinde görmek için son hazırlıkları yapmak üzere evimize yol aldık..
Üstümüzü başımızı değiştirdikten sonra Varna Geceleri'ne artık hazırdık , Başıma geleceklerden habersizim tabi ki ... :)
Varna'dada Avrupa genelinde olduğu gibi dam problemi diye birşey yok.
Varna'da işi biraz daha rahat kılan ise kıyafet..
Resmi bir kıyafet giyinmek zorunda değilsiniz Gömlek Ceket giyebileceğiniz gibi , T-shirtle'de varna da eğlenmeye çıkabilirsiniz..
Bende öyle yaptım.
Bulgaristan'da alkol gerçekten çok çok çok ucuz..
İnanmayacaksınız ama Mekanda Tekila Shot sadece 2 Leva yani 2.5 Lira..
Birde o güne özel indirim vardı..Yarı fiyatına yani 1 Leva'ya içtik :)
Bir de Jack Açtırdık 130 Liraya , 1 litrelik..
Değmeyin keyfimize .. Bizde para ÇOK gibi :)))
Tabi ki bu ucuzluğun güzel yanlarının yanında kötü yanlarıda yok değil..
Ben ki , her zaman insan ağzıyla içmeli , tatilde kesinlikle problem tartışma kavgadan olabildiğince uzak durulmalı diyen adam.Malesef bu ucuzluğu kaldıramadı :)
En son kendimi bir sandalyenin tepesinde Tarkan'ın Dudu Şarkısında pis fakirler diye bağırırken hatırlıyorum :))
Paramız değerlenince bozulduk..Halbuki çokta bi param yoktu Jack'in verdiği bir gaz olsa gerek :)
Istanbul'a konsantinopolis dedi diye sardığım yunan,kırılan araba aynalarıda cabası..Son resimdede elimin halini görebilirsiniz..
Yazdığıma bakmayın tabi ki kesinlikle tasvip etmiyoruz , zamlardan dolayı başbakanımızın destekçiyisiyiz artık :)
Ertesi sabah uyandığımda ise tam tahmin ettiğini gibi Param bitmişti :)
Bu da demek oluyor ki dönüş vakti gelmişti :)
Varna Otogarından saat 21.30 Arabasına binip 8.30 Saatlik yolculuğumun ardından Memlekete iniş yaptım..
Bulgaristan hakkında genel bir yorum yapmam gerekirse
Alkol'ün ucuzluğundan Açıkçası kültürel açıdan pek birşey göremedim.
Gece iç sabah uyu mentalitesi hakimdi :)
Bulgaristan'ın her yerinde Türkçe konuşan insanlara rahatlıkla rastlayabilirsiniz.Bulgar Türkleri,Orada öğrenci olan Türkler,Türkçe bilen Bulgarlar..
Örneğin benim başıma geldiği gibi Do you speak English dediğiniz birinden Türkçe biliyormusun cevabı alabilir veya saatlerce ingilizce konuştuğunuz birinin gece sonunda Türk olduğunu öğrenebilirsiniz :).
Çok acı ama gerçek :)
Varna normalde olarak yazlık bir yer..Ama kışında geceleri gerçekten denildiği kadar iyi.
Mekan olarak 4Aspik herkesin dilinde.Bizde oranın kışlığındaydık.4aspik'in hem yazlık hem kışlık yeri var.
Yazlık yerler bizim ortaköy tadında hepsi deniz kenarında mekanlar..Önünden geçtiğimizde restorasyon vardı..Ve tabi ki kapalıydı..
Varna sokakları malesef çok bakımsız.Gece sokaklarda yürümenin bir turist için çok güvenli olmadığını orada yaşıyan bir çok arkadaşımdan duydum.
Başımıza bizzat birşey gelmediysede o güveni açıkçası banada vermedi..
Buradan beni en güzel şekilde ağırlayan Cem Arkadaşıma teşekkürlerimide sunmadan geçemeyeceğim..
Bir sonraki yazım ilk yurtdışı seyahatim olan İspanya'nın başkenti Madrid ve orada yaşadıklarım olacak..
Okuduğunuz için teşekkür ederim,umarım beğenmişsinizdir..
İyi , Kötü yorumlarınızı bekliyorum
İyi günler efendim , İyi Günler :)







helal olsun abi 10numara yazı olmuş :)
YanıtlaSilYazılarınızı merakla bekliyoruz sayın Tuncay.
YanıtlaSil