Madem ki dünyaya geldik , görülecek tüm yerleri görmeli , yaşanacak en güzel aşkı yaşamalı , yenilebilecek en leziz yemekleri yemeliyiz.. HAYAL ET VE GERÇEKLEŞTİR..

15 Nisan 2013 Pazartesi

İlk Yurtdışı Deneyimim / Madrid

Bir gün mahallemin meşhur büfesinde..Nokta Büfe’de oturuyorum Önümde abi akşam veririm parasını diyerek aldığım çayım Hayata küsmüş bir haldeyim adeta.Dersin ki 20 değil 50 yaşında.:) Arkadaşım Kemal’le ( İleriki yazılarımda kendisinden bol bol bahsedeceğim :) ) sohbet içerisindeyiz.. Beşiktaş Atletico Madrid ile eşleşmiş ilk maç deplasmanda ve maça 10 gün var.. Bende bırakın vize,uçak bileti Pasaport bile yok.. Cepteki para ise içler acısı :) Madride mi gitsek dedi şaka ile karışık.Dedim Kemal ben gidiyorum..

O an nasıl gideceğim hakkında hiçbir fikrim inanınki yoktu..Ama gidecektim..:) Arkadaşlarımdan yardım istedim. Hayallerimden bahsettim.Sağolsun arkadaşlarım ve birkaç büyüğüm yardımcı oldular bana..Hemen pasaporta başvurumu yaptım 2 günde gelmişti Pasaport.. Vizeyi nasıl alacağıma dair hiçbir fikrim yoktu..Fakat o da tamamdı :) Nasıl olduysa oldu ve imkansız gibi baktığım vizeli pasaportum artık cebimdeydi..MADRİDE GİDİYORDUM.. Uçak biletimi aldım akşam kredi kartı ile..

Ve harika dialog -
Baba Madrid’e gidiyorum
+:)) hadi yat oğlum
-Baba valla Madrid’e gidiyorum
+ Oğlum manyakmısın senin pasaportun bile yok
-Baba aldım
+Vizen yok ?
-Var baba.
+Ne zaman uçak.
-6 Saat sonra..
Cep Harçlığın varmı ?
Yok baba..

Gerçektende yoktu tüm param uçak bileti pasaport vizeye gitmişti.

+Ben vermem ama ?
-Canın sağolsun baba Parklar ne güne var..
Koymuştum kafaya parktada yatsam gidecektim.

Tabi ki Baba yüreği dayanamadı ve cebime hatrı sayılır bir harçlık koydu.. ( İlk kez olması sebebiyle sanırım :) , Bu hallere geleceğini bilse işin yollarmıydı :) ) Sabah uçağı ile Frankfurt aktarmalı olarak Madrid’e geçtik.. Şaka gibiydi..

Hayallerimdeydim.Yurtdışına İSPANYAYA GELMİŞTİM.. Sağa sola sarıyor , ona buna küfür ediyordum :) Nasolsa anlamıyorlar :) Heyecanımı görmeniz lazımdı.. Yaya geçidinde herkesin durup yayalara yol verdiğini fark edince Vaay be Avrupa’dayız dedim ciddi anlamda :) Yolun ortasında durup Ayakkabı bağladığımı da söylemeden edemeyeceğim :)

Ya arkadaşım Mehmetcan’ın Efsane diyalogu ?

Mehmetcan : Do you speak English ?
Kız : Yes ?
Mehmetcan : Metro ??
Biz : Yerlerde :)

Madrid’de bizi bekleyen ilk değişik havadis havaalanından taksiye binip otelimize giderken durduğumuz kırmızı ışıkta Cam temizleyen ve Türkçe konuşan bir Romen’di :) Sonradan öğrendik ki bunlardan Madrid’de çok var.Hayat Kadınları , Dilenciler ve bilimum pis işlere Romanyalı arkadaşlar Madrid’de el atmış durumda ve bir çoğuda Türkçeyi güzel denilecek bir şekilde biliyor. Pis iş derken kimsenin size bir zararı yok yanlış anlaşılmasın.Sadece Türkiye'ye göre düşünülünce bize göre pis gelen işler yani..
Otelimize yerleşir yerleşmez kendimizi dışarı attık ve Madrid’in tadını çıkarmaya başladık.

Madrid sokakları kesinlikle size Avrupa’da olduğunuzu hissettiriyor. Tam bir Avrupa şehri..
Bir turistin gittiği yerde eğlenmesi,keyif alması açısından en önemli şeylerden birisinin o şehirden aldığı güven olduğunu düşünüyorum.İşte Madrid ( Hatta İspanya ) size o güveni veriyor.
Daha ilk günden belki İstanbul’da girmeyeceğimiz sokaklarda bulduk kendimizi Madrid’de..
Madrid gece hayatı ile , şehir mimarisi ile gerçekten görülmesi gereken bir yer..
Eğer genç bir erkekseniz ve başınızda bağlı değilse Akşamları Puerta Del Sol sokak ve Gran Via adlı gece klubü kesinlikle görmeniz yerler arasında baş sırayı çekiyor :)
Puerta Del Sol sadece genç ve başı bağlı olmayan erkekler tarafından değil herkes tarafından görülmesi gereken bir sokak.
Madrid’in Istiklal’i de diyebiliriz

Madrid’deki Kraliyet Sarayı,Plaza Mayor , Santa Maria Catedral’i , De la Villa Meydanı , Alcata Kapısı ,Gran Via ve Oriente Meydanı Madrid’de görmeden dönmemeniz gereken diğer yerler ve Madrid’in en önemli yerleri..

Madrid’e gitmişken Dünyanın en büyük futbol takımlarından birisi hatta belkide en büyüğü olan Real Madrid'in stadyumuda görülmeden dönülmez tabiî ki.. Ben gittiğimde malesef maçı yoktu , yerinde görmeyi çok isterdim fakat hiç problem değil. Barnabeu stadına her gün 16 Euro ( Fiyat arttıysa bilmiyorum fakat 2012 Mart’ında 16 Euro idi)'ya girebiliyorsunuz.Gerçekten harika ve muhteşem bir stadyum sizleri bekliyor , ayrıca oturttukları sistem ise taktire şayan.Bu tura katılanlar tribünlerin tamamını , saha içini , soyunma odalarını , yedek klubelerini kısacası stadın heryerini gezebiliyor.. Peki staddan tek çıkış nereyemi çıkıyor ?.. Tabi ki Real Madrid Store’a :) Resmen büyük klup nasıl olunurun dersini bu müze turuyla bile vermiş adamlar.. Para basıyorlar adeta..Sırf biz gittiğimizde içeride yaklaşık 100-150 kişi vardı varsın gerisini siz düşünün..

Madrid ile ilgili verebileceğim genel bilgiler ise Madrid’te fiyatlar genel olarak diğer Avrupa ülkeleri ve şehirleri ile aynı ortalamada seyrediyor.. Bildiğiniz gibi kullanılan para birimi Euro.Şehrin her yerinde dövizciler var.Fakat Türk parasını orada bozduramayacağınız için buradan Euro yaptırıp gitmeniz en sağlıklısı..

Ayrıca Madrid'e ( veyahut herhangi bir İspanya şehrine) giderseniz ve alkol ile aranız varsa meşhur ve yöresel Şarapları olan Sengria yı içmenizi kesinlikle tavsiye ediyorum..

Bir dahaki yazımda sizlere 10 günlük Flexi biletimizle Interrail seyahatimizin ilk durağı olan Paris gezimden bahsedeceğim .. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

Beğendiyseniz ne mutlu bana :)


 

5 yorum:

  1. Daha iyi bir blog'a sahip olmak için yorumlarınıza ihtiyacım var..Yorumlarınızı esirgemezseniz sevinirim

    YanıtlaSil
  2. Hiç sıkılmadan gecenin bu saatinde, vize sınavlarının ortasında keyifle okudum :)Yüreğine ve ayaklarına sağlık.. İyi Geceler

    YanıtlaSil
  3. Eyvallah..:) Çok sağolasın çok teşekkürler Kamuran'ım . Vizelerde başarılar diliyorum..:)

    YanıtlaSil
  4. Yüreğine Sağlık Dostum Yine Güzel hatıralar

    YanıtlaSil
  5. Çok teşekkür ediyorum , beğendiyseniz ne mutlu bana :)

    YanıtlaSil